C:\HostingSpaces\msc-isfp.ir\archive.msc-isfp.ir\wwwroot\tools\picture\sub\58160801714.jpg صعود گروه کوهنوردی شاهین نطنز به قله داراب شاه ( دالان کوه ) 3920
پنل کاربری

گروه کوهنوردی شاهین نطنز

صعود به قله داراب شاه ( دالان کوه ) 3920 متر از مسیر دشت نیایش

سرپرست گروه : مرتضی فرخ شاد

تعداد و نام افرادحاضر دربرنامه : هشت نفر - مرتضی فرخ شاد ،فرشاد مقیمی ، سعید وشاق، محمد احترامی، محمد طباطبایی، محمد غلامحسینی، حسین خزائی، احمد ابوالحسنی

زمان و مكان شروع برنامه : ساعت 17:00  پنجشنبه    20/03/1395  نطنز

موقعيت: قله داراب شاه معروفترین قله رشته دالانکوه واقع در منطقه فریدن در جنوب استان اصفهان با ارتفاع تقریبی 3920 متر

ارتفاع قله : 3920 متر

برنامه های آمادگی قبلی انجام شده : صعود به قله کرکس در ارتفاع 3895 متری

مسافت : 250 کیلومتر تا شهر نطنز

مسیر حرکت از نطنز:

از نطنز به سمت تیران و دامنه و بعد به سمت  داران حرکت کردیم  که پس از رسیدن به شهر داران جاده چادگان در جنوب داران را پیش گرفتیم و پس از طی 15 کیلومتر به جاده فرعی آنالوجه در سمت چپ جاده (شرق) رسیدیم وپس از طی 5 کیلومتر وارد روستا شدیم

مكان و زمان شروع حركت به سمت قله : روستای آنالوجه ساعت 5:15 مورخ 21/03/95

زمان برگشت  به نقطه شروع حرکت: ساعت 19 مورخ 21/03/95

مسافت پیمایش شده : 19 کیلومتر

گزارش برنامه :

پنجشنبه مورخ  20/03/1395 ساعت 17 از نطنز تعداد 8 نفر با دو خودروی سواری حرکت کردیم

، پس از عوارضی اتوبان مستقیم به سمت تیران رفته و از آنجا به داران پس از آن به روستای آنالوجه رسیدیم

با هماهنگی آقای درگزنی رئیس محترم هیت کوهنوردی داران در خانه آقای رجبی از اهالی روستا و بسیار مهمان نواز مستقر شده و شب را در آنجا استراحت کردیم

صبح  وسایل را آماده کرده و ساعت 5:15 دقیقه حرکت را شروع کردیم ، هوا تاریک بود و با نور هدلایت مسیر جاده خاکی را طی کرده و کمی بعد به پاکوب اصلی رسیدیم که در این مسیر موتورسوارن ( گله داران ) بسیار زیاد تردد میکنند که باید مراقب بود

هوا بسیار خنک و مطبوع بود و شیب مسیر تند میشود پس از گذر از شیب ، ساعت 6:45  به سراشیبی و دشت بزرگی میرسیم که از آنجا قله داراب شاه نمایان میشود

در این دشت چشمه پر آبی وجود دارد که اینجا برای صرف صبحانه توقف کردیم ، چون مسیر صعود از روی یال اصلی است و دیگر در این مسیر آبی وجود ندارد ، پس قمقمه ها را پر کرده و ساعت 8 به سمت یال حرکت کردیم

مسیر پاکوب است و صخره ای نیست البته در برخی نقاط پاکوب محو میشود ولی مسیر مشخص است

ساعت 12:20به انتهای پاکوب رسیده و اینجا پس از بالا رفتن از صخره ، قله نمایان میشود ، از اینجا تا قله بسیار با احتیاط گذر میکنیم چون احتمال سرخوردن بسیار بالاست

ساعت 12:30 به قله 3920 متری داراب شاه میرسیم که پرچم ایران برفرازش خودنمایی میکند

پس از گرفتن عکس یادگاری ساعت 13:10 به سمت پایین حرکت میکنیم ، اینجا لازم است برای فرود از صخره احتیاط و اصول سنگنوردی را رعایت کرد

ساعت 14:30 به دوراهی میرسیم که از اینجا مسیر بازگشتمان از مسیر صعود جدا میشود ، از سمت راست به پایین دره سرازیر میشویم ، سراشیبی کمی تند است ولی پس از آن ساعت 16 به چشمه ای میرسیم که برای صرف ناهار توقف میکنیم پس از یک ساعت حرکت را شروع میکنیم و مسیر پاکوب و بدون شیبی را پیمایش میکنیم و به چشمه ابتدای دشت میرسیم از اینجا شیبی تند را بالا رفته و از آنجا با سراشیبی تند به پایین میرویم و در ساعت 19 به روستا میرسیم و پس از صرف چای به سمت داران حرکت میکنیم تا با آقای درگزنی دیداری کنیم و با حکم صعود که تحفه ای بود از طرف هئیت کوهنوردی داران ما را بدرقه کردند

از آنجا به سمت نطنز حرکت میکنیم و نهایتا ساعت 23 به نطنز میرسیم

با تشکر فراوان  از رئیس محترم هیئت کوهنوردی داران آقای درگزنی و دبیر محترم هیئت آقای احمدی و دوست خوبمان آقای رجبی که مهمان خانه گرمشان بودیم

فایل جی پی اس مسیر را از اینجا دریافت کنید

عنوان تصویر
:صعود گروه کوهنوردی شاهین نطنز به قله داراب شاه ( دالان کوه ) 3920
بازدید
:320
ارسال توسط
:سعید وشاق

کلیه حقوق این سایت متعلق به هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان می باشد.

© 2012-2015  All Rights Reserved.