C:\HostingSpaces\msc-isfp.ir\archive.msc-isfp.ir\wwwroot\tools\picture\sub\9077414842428522387(Copy).jpg صعود به قله کرکس از مسیر اوره (هیئت کوهنوردی شهرستان نطنز و گروه کوهنوردی شهرداری اصفهان)
پنل کاربری

صعود به قله کرکس از مسیر اوره و بازگشت از کشه

صعود به قله ۳۸۹۵ متری کرکس صعود از اوره و برگشت از کشه

سرپرست گروه : مرتضی فرخ شاد

تعداد و نام افرادحاضر دربرنامه : 15 نفر ( آقایان : مرتضی فرخ شاد ،مجید کرمی ، سعید وشاق و 12 نفر از گروه کوهنوردی شهرداری اصفهان)

زمان و مكان شروع برنامه : ساعت 05:00صبح جمعه  24/02/1395 نطنز

موقعيت:  بلند ترین قله رشته کوه کرکس ، استان اصفهان  – شهرستان نطنز

ارتفاع قله : ۳۸۹۵ متر

مسافت : ۷ کیلومتر تا شهر نطنز

آدرس دقیق  : اصفهان – نطنز- روستای اوره

مكان و زمان شروع حركت به سمت قله: روستای اوره– امامزاده سلطان گروه آباد -ساعت 05:30 صبح 24/02/1395

مدت زمان کلی برنامه : 14 ساعت

گزارش برنامه

روز جمعه ساعت 4:30 صبح مورخ  24/02/1395از نطنز با یک خودرو شخصی به همراه سه نفر به سمت روستای اوره حرکت کردیم

پس از طی ۵ کیلومتر به روستا اوره رسیدیم و از آنجا به سمت امامزاده شاه سلطان حسین رفتیم و در آنجا با گروه کوهنوردی شهرداری اصفهان ملاقات کردیم که قرار بود برای صعود به قله کرکس از روستای اوره همراهیشان کنیم  و پس از جمع کردن وسایل ساعت 5:30 صبح تعداد 15 نفر حرکت خود را آغاز کردیم

از سمت راست امامزاده  به بالا حرکت کرده پس از نیم ساعت سد اوره  رسیدیم

در اینجا به دوراهی میرسیم که مسیر ما از سمت چپ بود ( سمت راست دره ویونگ نام دارد و به خط راس به نام سرمار میرسد)

هوا بسیار مطبوع بود و آب بسیار زیادی از بالادست به سمت ما در جریان بود و لذت صعود را چندین برابر میکرد

ساعت 7 به آبشار اوره رسیدیم که سرازیر شدن آب از صخره ها صحنه ای بسیار زیبایی رقم زده

پس از گذر از چند صخره حدود ساعت 9 در مکانی صبحانه راه صرف کرده کمی استراحت کردیم

باید توجه داشت در مسیر از برخی از صخره ها نباید گذر کرد بلکه آنها را باید دور زد که با کمی جستجو قابل مسیریابی است

پس از گذر از دل صخره ها به فضای بازتر رسیدیم در اینجا چندین خط القعر وجود دارد که فقط یکی از آن به قله منتهی میشود

خط القعر منتهی به قله پربرف بود که پس از بستن گتر و کرامپون حرکت را از روی برف تا شیب انتهایی قله شروع کردیم ، مسیر بسیار زیبا و حرکت روی برف بسیار لذتبخش بود

ساعت 14 پس از گذر از خط القعر برفی به شیب بسیار تند انتهای قله رسیدیم و گل آلود بودن مسیر نیز حرکت را بسیار سخت میکرد که با حرکت زیگزاگ پس از یک ساعت به قله زیبای کرکس رسیدیم

چون که وقت زیادی نداشتیم سریع عکس یادگاری را گرفتیم و به سمت پناهگاه ( جبهه جنوبی –کشه ) سرازیر شدیم

پس از یک ساعت به پناهگاه رسیدیم و استراحت کرده و ناهار را میل کردیم

از پناهگاه به سمت کمپ رایان حرکت کردیم و پس از دو ساعت در ساعت 19 به کمپ رایان رسیدیم و از آنجا نیز به همراه همنوردان تا روستای کشه آمدیم و پس از خداحافظی با همنوردان بسیار خوبمان از شهرداری اصفهان و بخصوص آقای مهندس نداف ، به سمت نطنز آمدیم

عنوان تصویر
:صعود به قله کرکس از مسیر اوره (هیئت کوهنوردی شهرستان نطنز و گروه کوهنوردی شهرداری اصفهان)
بازدید
:476
ارسال توسط
:سعید وشاق

کلیه حقوق این سایت متعلق به هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان می باشد.

© 2012-2015  All Rights Reserved.