C:\HostingSpaces\msc-isfp.ir\archive.msc-isfp.ir\wwwroot\tools\picture\sub\305746653DSC_0219(Copy).JPG صعود به قله شاهین نطنز گروه کوهنوردی شاهین نطنز
پنل کاربری

آخرین صعود سال 94

صعود به قله شاهین نطنز

گروه کوهنوردی شاهین نطنز با همکاری هیئت کوهنوردی شهرستان نطنز

صبح 21 اسفند 94 ساعت 4 کوله ها را آماده کردیم تا آخرین صعود سال 94 را با قله زیبای شاهین تمام کنیم

ساعت 4:45 از نطنز به سمت روستای طار حرکت کردیم و از آنجا به سمت بیسیم ( سنتو ) حدود چند کیلومتری بیسیم ماشین را پارک کرده و شروع به حرکت کردیم ( شروع حرکت درنقشه جی پی اس مشخص است )

هوا بسیار عالی بود پس بدون اتلاف وقت در ساعت 5:30 حرکت را  شروع کردیم

ابتدای مسیر شیب تندی است که پس از آن باید از روی یال تا قله رفت البته روی یال صخره است که از پایین دست یال اصلی کل مسیر را تا گرده انتهای مسیر تراورس میکنیم

حدود ساعت 8:30 برای صبحانه توقف کرده و پس از نیم ساعت دوباره حرکت را شروع کردیم تا در مسیر برگشت به شب نخوریم

روی قسمتی از یال برف بسیار زیادی در مسیر بود که تا بالای کمر در برف فرو میرفتیم و پس از پاکوب کردن مسیر که بسیار مشکل بود به شیب انتهایی مسیر رسیدیم که برف کمی یخ زده در مسیر بود که کمی سختی مسیر را بیشتر کرد

ساعت 12 پس از گذر از تیغه انتهای مسیر به قله 3850 متری شاهین رسیدیم

به قدری هوا عالی بود که یک ساعت بر روی قله ایستادیم و چای و نسکافه خوردیم و عکس گرفتیم

ساعت 13 تصمیم به بازگشت گرفتیم البته از مسیر دیگر چون مسیر طار یخزده بود و ما از جبهه جنوبی که دقیقا پشت یال اصلی است فرود آمدیم

ابتدای مسیر سراشیبی تند و ریزشی است ولی مسیر ساده تر و نزدیکتر از مسیر صعود است

پس از سراشیبی تند به چشمه ای رسیدیم انجا ناهار را صرف کرده به پایین حرکت کردیم و در ساعت 18 به کمپ گردشگری رایان کشه رسیدیم و از آنجا با آژانس به محل پارک خودرو در طار رفتیم و از آنجا به نطنز آمدیم

کلیه مسیرهای صعود شامل :

1.      مسیر طار ( بیسیم سنتو )

2.      مسیر کشه ( مسیر صعود ) از پناهگاه کرکس

3.      مسیر کشه ( مسیر فرود )

در فایل جی پی اس موجود است از لینک زیر دانلود کنید

عنوان تصویر
:صعود به قله شاهین نطنز گروه کوهنوردی شاهین نطنز
بازدید
:346
ارسال توسط
:سعید وشاق

کلیه حقوق این سایت متعلق به هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان می باشد.

© 2012-2015  All Rights Reserved.