C:\HostingSpaces\msc-isfp.ir\archive.msc-isfp.ir\wwwroot\tools\picture\sub\945489487photo_2016-08-07_11-25-28.jpg صعود 2روزه به قله درفک در استان گیلان ، شهرستان رودبار از مسیر روستای راجعون
پنل کاربری

1395/05/20

هیأت کوهنوردی نطنز - گروه کوهنوردی شاهین نطنز

صعود 2روزه به قله درفک در استان گیلان - شهرستان رودبار از مسیر روستای راجعون

شرکت کنندگان در برنامه : مرتضی فرخ شاد(سرپرست) – محمد حسن احترامی – فرشاد مقیمی – سید محمد طباطبایی – محمد مهدی اکبری – احمد ابوالحسنی - علی پهلوان

ساعت 4 صبح 5شنبه 14 مرداد از نطنز به سمت روستای راجعون در شهرستان رودبار حرکت کردیم. با توقف هایی که در مسیر جهت صرف ناهار و استراحت و نماز داشتیم ، عاقبت ساعت 15 به روستا رسیدیم. با توجه به هماهنگی های انجام شده از قبل ، به همراه راهنمای محلی ، صعود را ساعت 16 از دل کوه های جنگلی و در هوای نیمه شرجی آغاز کردیم. پس از پیمایش 5 ساعته مسیر پرشیب ، ساعت 21 به منطقه ای به نام جیرونی رسیدیم. در آنجا کمپ را با استفاده از چادرها بنا کردیم. چشمه آبی در بالادست در همان مسیر صعود به قله بود. لذا 2نفر از بچه ها به همراه راهنما مسیری حدود 20دقیقه ای را طی کردند تا ظرف و قمقمه ها را آب کنند. پس از آن استراحت کرده و شام خوردیم و خوابیدیم. ساعت 6 صبح بیدار شده و پس از صرف صبحانه ، راس ساعت 7 حرکت را به سمت قله شروع کرده و ساعت 11 به قله رسیدیم. پس از لذت بردن از چشم اندازهای زیبای اطاف ، ساعت 11:30 شروع به پایین آمدن کردیم. با کمک راهنما کمی از مسیر اصلی منحرف شده و از چشم اندازهای زیبای آنجا لذت بردیم. جنگل های انبوه در زیر ابرها و ابرها در دره ای محصور در دیواره های صخره ای و همه این ها در زیر پای ما. سپس به کمپ بازگشته و پس از صرف ناهار به سمت روستا حرکت کردیم. برنامه در ساعت 19:30 روز جمعه 15 مرداد با بازگشت اعضای گروه به روستای راجعون پایان پذیرفت .

نکات این صعود :

-        - مسیر طی شده برای رسیدن به روستا : نطنز- کاشان – قم – تهران – کرج – قزوین - رودبار- رستم آباد – تتکابن – روستای راجعون

-        - مسیرهای زیادی برای صعود وجود دارد ولی سخت ترین مسیر صعود به این قله ، روستای راجعون است.

-        - ارتفاع قله حدود 2750 متر است ولی ارتفاع نقطه شروع حدود 450 است.

-        - هوای منطقه جیرونی حتی در شب تابستان نسبتاً سرد است و همراه داشتن چادر و کیسه خواب برای شب مانی الزامیست.

-       -  صعود از راجعون با شیب تدی همراه می باشد و با توجه به اینکه آب و هوای منطقه نسبتاً شرجی است ، انرژی زیادی جهت رسیدن تا منطقه جیرونی نیاز است. پیشنهاد می شود کوهنوردان یک روز قبل از صعود به راجعون و یا شهرهای نزدیک آن رفته و بخوابند و صبح با بدنی آماده و بدون خستگی راه به صعود بپردازند.

-       -  با توجه به تعرق زیاد و رطوبت هوا ، بهتر است یکدست لباس اضافی همراه داشته باشید.

-       -  با توجه به جنگلی بودن مسیر و پاکوب شدن راه های مختلف ، برای تشخیص مسیر نیاز به راهنمای محلی می باشد. (راهنما : آقای پورمیرزایی 09118019332)

-        - با توجه به نبود چشمه آب در طول مسیر ، می بایست ظرف های آب را در روستا پرکرد تا در طول مسیر با کمبود آب مواجه نشوید.

موفق و سربلند باشید. (mohammad_ehterami@)

عنوان تصویر
:صعود 2روزه به قله درفک در استان گیلان ، شهرستان رودبار از مسیر روستای راجعون
بازدید
:220
ارسال توسط
:محمد حسن احترامی

کلیه حقوق این سایت متعلق به هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان می باشد.

© 2012-2015  All Rights Reserved.