C:\HostingSpaces\msc-isfp.ir\archive.msc-isfp.ir\wwwroot\tools\picture\sub\3422503341.jpg گزارش برنامه پیمایش خط الراس دوبرار
پنل کاربری
آگهی





مجوز های فعالیت

هیات های داری مجوز


گروههای دارای مجوز



گزارش برنامه پیمایش خط الراس دوبرار
1395/03/26

خط الراس دوبرار در رشته کوه البرز شرقی و بین جاده های هراز و فیروزکوه واقع است ، در جنوب این خط الراس شهر دماوند و در شمال آن روستاهای لاسم و وزنا قرار دارند، وجه تمایز خط الراس دوبرار نسبت به دیگر خط الراس ها، دید بر روی دماوند زیبا در 80 درصد از مسیر پیمایش است. 

مسیرهای متعددی برای قرار گرفتن بر روی خط الراس و صعود قلل آن وجود دارد، ولی برای پیمایش آن دو مسیر صعود اصلی وجود دارد که بالطبع یکی در غرب خط الراس و دیگری در شرق آن است، اکثریت صعود کنندگان به دلایل شناخت منطقه ، بالاتر بودن مبدا شروع پیمایش و رسیدن سریع تر بر روی  خط الراس ، وجود قلل شاخص غربی خط الراس ازجمله بزمچال و چنگیزچال و دید بسیار زیبا بر روی دماوند ترجیح می دهند پیمایش خود را از غرب آغاز کنند و در نهایت به جاده فیروزکوه برسند.

 معروف ترین مسیر صعود غربی سه کیلومتر بعد از امام زاده هاشم در جاده هراز در کنار پل معروفی به نام پل مرغ و یک معدن در یک پاکوپ با شیب نسبتا تند آغاز می شود و بعد از سه ساعت می توان بر روی خط الراس قرار گرفت ، این مسیر قله بزمچال را صعود نمی کند و در فاصله بیست دقیقه ای از آن شما را بر روی خط الراس قرار می دهد. ( شکل 1)


( شکل 1)

دیگر مسیرهای صعود غربی از روستای پلور شروع می شود.

یکی از آنها از جاده خاکی رو به روی کارخانه پلور شروع شده و بعد از گذشتن از پلی که بر روی رودخانه قرار دارد به ابتدای یال صعود می رسد ، به علت سنگریزه ای بودن، ابتدای یال را می توان دور زد و سپس بر روی آن قرار گرفت. (شکل 2)


(شکل 2)

دیگر مسیر صعود غربی که مبدا ما نیز بود بعد از روستای پلور  ، در کنار حوضچه های پرورش ماهی، سیصد متر از لحاظ ارتفاعی پایین تر از پل مرغ و از ارتفاع 2200 متری آغاز می شود.

برای رسیدن به این منطقه بعد از گذشتن از پلور وارد جاده لاسم می شویم، بعد از گذشت نیم کیلومتر در کنار یک معدن شن و ماسه وارد جاده خاکی می شویم و جاده را ادامه می دهیم تا به درب حوضچه های پرورش ماهی برسیم، در اینجا پلی برای عبور از رودخانه وجود ندارد و مبدا شروع مسیر در آن سمت رودخانه در39s  598204  3966118   واقع است.

 در ابتدای این مسیر می توان از جاده های خاکی که برای استفاده از چشمه های منطقه تاسیس شده اند استفاده کرد تا به ابتدای یال برسیم،  بعد از قرار گرفتن روی یال با شکل نعل اسبی که دارد به ابتدای خط الراس می رسیم ، این مسیر نسبت به مسیرهای دیگر دارای شیب مناسب تری است اما زمان پنج ساعتی را برای رسیدن به ابتدای خط الراس می طلبد (شکل 3)

(شکل 3)

شرح گزارش : روز اول 1395/03/09

ساعت 8:25 دقیقه صبح نهم خرداد حرکت مان را از کنار رودخانه در جاده خاکی آغاز می کنیم ،ترجیح دادیم شب قبل از رودخانه گذر کنیم تا صبح زمان بیشتری داشته باشیم،  پوشش گیاهی در این ماه، در منطقه بسیار غنی است و دره ای که مابین خط الراس دوبرار و کوه پاشوره است تا انتها با مخمل سبز پوشیده شده، به چند ماه برنامه ریزی ، گزارش خواندن ها ، مکاتبه کردن با افراد مختلف ، تماس های پی در پی با افراد مختلف و راهنماهای محلی تا جمع و جور کردن تجهیزات و قرض کردن تک تک آنها فکر می کنم و گام بر می داریم ، هوا کم کم گرم می شود اما تا رسیدن روی خط الراس چاره ای نیست باید تحمل کرد.

جاده خاکی همچنان ادامه دارد و متاسفانه چهره زیبای طبیعت را خدشه دار کرده ، از جاده جدا می شویم و روی یک یال فرعی حرکتمان را بسوی یال اصلی ادامه می دهیم که ناگهان سر بر می گردانیم و زیبایی بیش ازحدش هر دویمان را میخکوب می کند ، دماوند، باشکوه تر از هرزمان دیگری قد برافراشته ، تمام دره هایش پر از برف است ، یخچال هایش جان گرفته اند، اگر بنا به نشستن بود، می شد تا ابد به نظاره اش نشست اما باید به مسیر ادامه می دادیم.

 مسیری که هر بار از یال جنوبی دماوند باز می گشتیم ، با چشم هایمان بازی می کرد از این سو به آن سو می کشیدمان و باز می گشت ، قله هایی که کنار هم جان گرفته اند و انگار تا ابد امتداد دارند.

اکنون اینجاییم ابتدای مسیری که ما را خوانده بود و چرا های همیشگی که در ذهن جان می گیرند.

یال فرعی تمام می شود و باز به جاده خاکی می رسیم که تا رسیدن به یال اصلی بهترین مسیر برای حرکت ماست ، متاسفانه پیمانکاران ساخت از هیچ گونه آسیبی در این منطقه به محیط زیست دریغ نکرده اند از بطری های پلاستیکی و ظروف غذا تا رادیاتور سوخته بیل مکانیکی در این قسمت یافت می شود.

ساعت 10 صبح به ابتدای یال نعل اسبی که ما را به ابتدای خط الراس می رساند، می رسیم و حرکتمان را بر روی آن ادامه می دهیم. خوشبختانه با وزش باد از گرمای هوا کاسته می شود و انتظارمان برای کاهش دما زودتر از موعد تحقق می یابد، مسیر صعود یال بسیار زیباست، در سمت راست دماوند و در سمت چپ خط الراس دو برار قرار دارد ، می توان گفت برای صعود یک روزه قله بزم چال این مسیر بهترین گزینه است.

بعد از پیمایش حدود 5 ساعت، 1:40 دقیقه بعد از ظهر به اولین قله خط الراس ، قله بزمچال با ارتفاع 3426 متر رسیدیم و بعد از گرفتن عکس بدون توقف به مسیرمان ادامه دادیم تا زمان از دست رفته برای رسیدن روی خط الراس را جبران کنیم ،  و به ترتیب در ساعات 2:25 دقیقه و 2:40 دقیقه بعدازظهر موفق به صعود قلل نور و لاسم شدیم.

کوه دماوند در جهت شمال همچنان چشم نوازی می کند و شهر دماوند با باغات فراوان در دل کوهها در جهت جنوب منظره زیبایی را پدید آورده است ،مسیر را ادامه می دهیم تا ساعت 3:20 بعد از ظهر به قلل و منطقه معروف به میان رود میرسیم، در این منطقه از آب شدن یخچال ها یک چشمه فصلی بوجود می آید که در یک یا دو ماه از سال بسته به بارش برف آن سال می توان جهت تامین آب از آن استفاده کرد، این یخچال ها باعث جاری شدن جویبار به پایین دست کوه می شود، همچنین این منطقه چراگاه مناسبی

برای دام هاست اما مشخص است که امسال هنوز دامی در منطقه نیامده.

پس از استراحت حرکتمان را بسوی قلل چنگیزچال ادامه می دهیم ،  سه قله چنگیز چال را می توان از قلل معروف خط الراس نام برد که به خاطر ارتفاع تقریبا یکسانشان و کنار هم قرار گرفتن با یک فاصله، از اکثریت مناطق قابل تشخیص و شناسایی اند. برای صعود به چنگیز چال 1 با قرار گرفتن در یک شیب نسبتا تند ، درگیری کم با تیغه ها و افزایش ارتفاع 200 متر  به قله می رسیم ، ساعت، 6:20  بعد از ظهر را نشان می دهد و هنوز قلل چنگیز چال 2 و 3 و پروانه را برای برنامه امروز پیش رو داریم.

در تصویر زیر قله چنگیزچال 2 و سپس قلل پروانه و انگمار قابل مشاهده است.

قله چنگیز چال 1 ، ارتفاع 3617 متر

پس از پشت سر گذاشتن قله چنگیز چال 1، در ساعت 7 بعدازظهر به قله چنگیزچال 2 به ارتفاع 3638 متر و پس از آن در ساعت 8 بعدازظهر به قله چنگیزچال 3 به ارتفاع 3630 متر رسیدیم . کاهش و افزایش ارتفاع بین قلل چنگیزچال 2 و3 بیش از قلل چنگیز چال 1و 2 است و یک مکان کمپ بسیار مناسب بین قلل چنگیزچال 2 و3 موجود است .

قبل از تاریک شدن کامل هوا فرود در تیغه های پس از چنگیزچال 3 را پشت سر گذاشته و خود را به ابتدای یال صعود قلل پروانه جهت شب مانی رساندیم اما به علت نداشتن مکان مناسب جهت برقراری کمپ و پهن شدن یال صعود قله پروانه، تصمیم به ادامه حرکت گرفتیم و در ساعت 10 بعدازظهر موفق به صعود قله پروانه غربی به ارتفاع 3745 شدیم.


روز دوم 1395/03/10

به علت خستگی زیاد روز دوم ساعت 9:20 صبح حرکت خود را آغاز کردیم و بعد از گذشت 10 دقیقه به یک محل کمپ بسیار مناسب سنگچین شده جهت شب مانی رسیدیم و افسوس از این که شب گذشته چه زمان و انرژی را جهت ایجاد محل صاف و برقراری کمپ صرف کردیم، بعد از ثبت مختصات محل مورد نظر به حرکت خود ادامه داده و در ساعت 9:40 دقیقه موفق به صعود قله پروانه شرقی به ارتفاع 3763 متر شدیم. هرچه پیش می رفتیم مناظر بی بدیل زیباتری پیش رویمان قرار می گرفت ، دشت های زیبا در جنوب و شمال و دماوند که در تمام طول روز لبخندش را نثارمان می کرد

بعد از سپری کردن 2 ساعت پیمایش از قله پروانه شرقی در ساعت 11:40 دقیقه صبح به اولین قله چهار هزار متری خط الراس، قله انگمار غربی به ارتفاع 4011 متر رسیدیم و 17 دقیقه بعد نیز قله انگمار شرقی به ارتفاع 4007 را پشت سر گذاشتیم.

بعد از قلل انگمار خط الراس شکل تیغه ای به خود می گیرد و این حالت تا پایان قلل سوزچال ادامه دارد ، تیغه ها در این قسمت مشکل خاصی ایجاد نمیکند و با احتیاط می توان آنها را پیمایش کرد ، در برخی قسمت ها تیغه ها ریزشی است و می بایست آنها را تراورس کرد ، گذشتن از تیغه ها تا قلل دوبرار نیازمند صرف زمان و انژری بیشتری نسبت روز گذشته در تیغه های چنگیزچال بود.

بعد از گذشت حدودا سه ساعت پیمایش ، در ساعت 2:45 دقیقه بعدازظهر  به اولین قله دوبرار یعنی دوبرار غربی به ارتفاع 4039 متر رسیدیم و پس از استراحت کوتاه به ادامه مسیر پرداختیم و پانزده دقیقه بعد به نقطه فرودی که در گزارش آقای ابوالفضل زمانی نیز آمده بود رسیدیم ، پس از بررسی منطقه ، ریزشی بودن سنگ ها ، عدم اطمینان از بستن کارگاه و وزش باد تصمیم به فرود به صورت دست به سنگ گرفتیم.

این نقطه، با مختصات 39s  609802  3958837  ، را میتوان نیز از سمت شمال تراورس کرد اما در این ماه با توجه به وجود برفچال ، حجم برف  و زمان گیر بودن باز و بست کرامپون، تراورس تا حد امکان مد نظرمان نبود.

پس از یک ساعت و نیم دیگر پیمایش در 4:35 دقیقه بعدازظهر به قله دوبرار شرقی به ارتفاع 4084 متر رسیدیم ، از قله دوبرار می توان تابلوی نصب شده توسط گروه کوهنوردی لاسم بر روی قله اصلی دوبرار را مشاهده کرد، همچنین در زمان پیمایش قلل دوبرار می توان دریاچه های زیبای تار را در جنوب مشاهده کرد.

تیغه های پیش از قله دوبرار اصلی

در نهایت پس یک ساعت دیگر تلاش و پشت سر گذاشتن تیغه ها ساعت 5:45 دقیقه بعدازظهر به قله اصلی دوبرار به ارتفاع 4087 متر رسیدیم و به نظاره مناظر بی نهایت زیبای منطقه پرداختیم ، این قله دید بسیار خوبی روی قسمت شرقی خط الراس و ادامه مسیر دارد .



پس از 90 متر کاهش ارتفاع از قله دوبرار ، پیمایش 12 کیلومتری در روز دوم و پیش رو داشتن تیغه های قره داغ در روز سوم در ابتدای تیغه های سوزچال اقدام به برقرای کمپ و شبمانی کردیم تا برای فردا انرژی لازم و کافی را دارا باشیم.


روز سوم 1395/03/11

سه شنبه صبح ساعت 7:15 دقیقه از محل کمپ شروع کرده و وارد تیغه های سوزچال می شویم ، این تیغه ها مشکل خاصی ایجاد نمی کند و با احتیاط می توان از آنها گذر کرد. در ساعت 8:30 دقیقه صبح به اولین قله سوزچال یعنی قله سوزچال غربی به ارتفاع 3956 متر رسیده و پس از آن در ساعت 9:20 دقیقه صبح قله 3988 متری سوزچال شرقی را پشت سر می گذاریم.


بعد از پشت سر گذاشتن قله سوزچال شرقی به گردنه شمالی جنوبی رخش رسیده و پس از توقف کوتاه به سمت قله رخش حرکت کردیم و ساعت 10:30 دقیقه صبح به قله رخش به ارتفاع 4067 متری رسیدیم. در قله رخش می توان تیغه های قره داغ ، قله اصلی آن و حتی قسمتی از سد لار در غرب را نیز مشاهده کرد.

بعد از پانزده دقیقه به آخرین قله چهار هزاری خط الراس یعنی شاه ورس به ارتفاع 4020 می رسیم و با پشت سر گذاشتن آن در ساعت 11:25 دقیقه صبح به مختصات  39S  617213  3958249  ابتدای تیغه های قره داغ  می رسیم، گذر از تیغه های قره داغ را با توجه به طولانی بودن ، ریزشی بودن مسیر و دست به سنگ شدن در بسیاری از قسمت ها می توان مشکل ترین قسمت پیمایش خط الراس نامید. بهترین راه برای گذر از تیغه ها عبور از روی تیغه ها و بعضا تراورس آنها سه یا چهار متر پایین تر از تیغه در سمت جنوب آن می باشد ، گذر از تیغه ها زمان و انرژی بالایی را می طلبد و به علت ریزشی بودن بسیاری از سنگ ها باید با احتیاط کامل از آنها عبور کرد.

ساعت 12:30  بعدازظهر به نخستین قله قره داغ به ارتفاع 3948 متر می رسیم ، چهل دقیقه بعد دومین قله قره داغ به ارتفاع 3929 متر را پشت سر می گذاریم و چهل دقیقه بعد نیز به یک مکان که جهت ایجاد کمپ اظطراری، مناسب است می رسیم و پس از وارد کردن مختصات به ادامه مسیر می پردازیم، طبق توصیه راهنمایان به هیچ عنوان نباید بعد ازظهر وارد تیغه های قره داغ شد.

تیغه ها را انگار پایانی نیست ، هر چه ادامه می دهیم هنوز سر بیرون می آورند و سلام می کنند و انتهایشان قله اصلی قره داغ قرار دارد ، قله اصلی قره داغ ها را می توان از دوبرار مشاهده کرد. ساعت ششم پیمایش در تیغه هاست و در نهایت 5:15 دقیقه بعدازظهر به قله اصلی قره داغ به ارتفاع 3967 متر می رسیم.


قله اصلی قره داغ ارتفاع 3967 متر


طبق گزارشات می بایست 7 الی 8 ساعت با تیغه ها درگیر می بودیم اما با توجه به دیدی که بر روی یال های شرقی و کاهش ارتفاع تیغه ها داریم، تصور می کنیم پایان تیغه ها فرا رسیده است ، پس تصمیم به فرود از  قله قره داغ اصلی می گیریم تا با تراورس در دشت جنوبی خط الراس به یال های شرقی برسیم. بعد از عبور دو برفچال و  تروارس کردن 400 متر با تند شدن شیب و دید بهتر روی تیغه ها متوجه اشتباه خود می شویم که تیغه ها همچنان ادامه دارد ، و فرود ما به هیچ عنوان مفید واقع نشده و بهترین گزینه بازگشت روی تیغه ها است.

پس از صعود و ادامه مسیر روی تیغه ها ساعت 7:10 دقیقه بعدازظهر به چهارمین و آخرین قله قره داغ  به ارتفاع 3916 متر می رسیم و در نهایت پایان تیغه ها را مشاهده می کنیم.

ساعت 8:10 دقیقه بعدازظهر پس از 16.5 کیلومتر پیمایش با رسیدن به یال ها و یافتن مکان مناسب اقدام به برقراری کمپ می کنیم.


روز چهارم 1395/03/12

با توجه به از دست دادن انرژی در روز گذشته و داشتن مسیر طولانی برای روز چهارم زمان بیشتری را به استراحت و بازگشت انرژی اختصاص دادیم و سا عت 9:20 دقیقه صبح حرکت خود را به سمت قله سامان آغاز کردیم و به ترتیب در ساعات 10:20 و 10:50 دقیقه صبح قله سامان به ارتفاع 3832 متر و قله کل کشون به ارتفاع 3792 متر را صعود کردیم.

درگیری با تیغه ها بسیار کاهش یافته و مناظر بی نهایت زیبا و غنی منطقه چشم نوازی می کند ، امروز  دماوند خود را میان ابر ها پنهان کرده و با توجه به آخرین اطلاعاتمان از وضعیت آب و هوای منطقه دیگر احتمال دیدنش را نمی دهیم، خط الراس کم کم حالت تیغه ای و یالی شکل منحصر به فرد خود را از دست می دهد و جایش را به دشت های پهن و یال های گسترده با چرا گاه های بسیار زیبا برای دام ها می دهد.

بعد از چند ساعت پیمایش لذت بخش آخرین قلل معروف و شاخص خط الراس،با نام های کلاهون به ارتفاع 3728 متر و اسب گیرون به ارتفاع 3708 در ساعات 1:10 دقیقه و 1:45 بعداز ظهر ، نیز صعود شد.

بعد از کاهش ارتفاع، ادامه مسیر و صعود به چند قله دیگر که نامشان را نمی دانستیم، متوجه کاهش ارتفاع پلکانی خط الراس می شویم که تا گردنه چوپانان ادامه دارد.

ساعت پنج بعدازظهر را نشان می داد که به گردنه چوپانان با ارتفاع 2780 می رسیم ، این گردنه به علت نزدیک بودن به چهل چشمه در شمال ، فاصله 2 ساعتی تا روستای کهنک درجنوب و داشتن چراگاه های مناسب مورد استفاده دامداران و چوپان هاست ، در این گردنه با استقبال چوپان گرمساری مواجه شدیم که ما دعوت به صرف چای و غذای لذیذ گورماست کرد . 

از این گردنه می توان برای شب مانی ، تهیه آب و غذا و اتمام برنامه نیز استفاده کرد ولی با توجه به نبودن هیچ گونه جاده ، پاکوب و یا رودخانه ، این گردنه پایان خط الراس محسوب نمی شد و بعد از استراحت و خداحافظی از چوپانان مهمان نواز گرمساری به ادامه پیمایش و صعود دوباره یال ادامه دادیم تا در ساعت 6:40 دقیقه بعدازظهر به قله جیرجیرک با ارتفاع 2936 متر رسیدیم ، در فاصله 10 دقیقه ای قله سله بن با ارتفاع 2913 قرار دارد که دید بسیار خوبی را روی روستای سله بن و سد نمرود داراست.

قله سله بن را می توان صعود نکرد و بعد از قله جیرجیرک با قرار گرفتن بر یال جنوبی به ادامه پیمایش خط الراس پرداخت.

با ادامه مسیر در نهایت در ساعت 8:50 دقیقه بعد از ظهر به قله نمرود ، آخرین قله خط الراس دوبرار به ارتفاع 3083 متر می رسیم که از دور یک کلبه را می توان بر روی آن تشخیص داد ولی با نزدیک شدن به آن متوجه می شویم که کلبه، یک کانکس فلزی است که احتمالا برای آنتن های مخابرات پیستی که در منطقه در دست احداث می باشد ، نصب شده ، متاسفانه برای احداث پیست جاده عریضی در دل کوه باز شده که صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست منطقه وارد کرده است .  (قله دماوند در پایان روز چهارم)



ساعت 9:20 دقیقه بعد از 28 کیلومتر پیمایش، در یک دشت و در فاصله نه چندان دور از پایه های تله کابین اقدام به برقراری کمپ کردیم.


روز پنجم 1395/03/13

ساعت 8:45 صبح حرکت خود به سمت شرق و یال های فرود خط الراس آغاز کردیم و با قرار گرفتن بخشی از مسیر در جاده خاکی، سی و پنج دقیقه بعد به ایستگاه هواشناسی ، مخابراتی و گازی منطقه رسیدیم و با انتخاب یال مناسب برای فرود اقدام به کاهش ارتفاع کردیم.

در نهایت ، ساعت 11:30 صبح روز پنجشنبه پس از پیمایش مجموعا 88 کیلومتر با لطف خداوند به جاده فیروزکوه در پانزده کیلومتری شهر فیروزکوه با مختصات 39S  649338  395164  رسیدیم.


نکات :

-        جهت تامین آب مورد نیاز به جز روز اول ، آب آشامیدنی مابقی روز ها از آب کردن برف ها تامین می شد.

میزان آب مصرفی برای دو نفر در هر روز :

روز اول : 7 لیتر

روز دوم : 4 لیتر

روز سوم : 4 لیتر

روز چهارم : 5 لیتر

روز پنجم : 2 لیتر

-        جهت سبک شدن کوله ها و عدم بارگذاری در طول مسیر وعده های غذایی از سه به دو کاهش یافت.

-        تجهیزات :

کوله 75 لیتری            2 عدد               کپسول کوآآ 450 گرمی            2 عدد 

پوشاک بیس               2 ست               سری کپسول                          1 عدد

کاپشن پر                   2 عدد               طناب انفرادی 10 متری            2 عدد

بیواک                       2 عدد               تسمه 120                             1 عدد

بادگیر                       2 عدد               تسمه 5 متری و طنابچه             1 عدد

پانچو                        2 عدد               کارابین پیچ                            2 عدد 

کیت امداد                 1 عدد               باتوم                                     2 جفت

کلاه پشمی                2 عدد               کلاه ایمنی                              2 عدد

کلاه نقاب دار              2 عدد               کرامپون 10 شاخه نیمه اتوماتیک  2 عدد

کیف کمری                2 عدد               عینک آفتابی                           3 عدد

چادر                         1 عدد              دوربین عکاسی                        2 عدد

زیرانداز                      2 عدد              جی پی اس                            1 عدد

 ست ظروف غذا           1 عدد              قطب نما                                1 عدد

قاشق                        1 عدد               لیزر سبز                               1 عدد

لیوان                         1 عدد              فندک و کبریت                       2 عدد          

هدلایت                      2 عدد              پاور بانک                             2دستگاه          

چاقو                          3 عدد              موبایل                                  3 عدد

مواد غذایی:

برنج آماده                              4 بسته                خورشت قیمه                         1 بسته

ناگت مرغ                               1 بسته                سالاد مرغ و سیب زمینی           1 بسته

خورشت سبزی                        1 بسته                کنسرو لوبیا و قارچ                   1 عدد

جوجه                                   1 بسته                 تخم مرغ                              6 عدد

خرما                                    60 عدد                 رنگارنگ                             20 عدد

نان                                       5 عدد                  نوشابه                               600 سی سی

آجیل و خشکبار                    500 گرم                 چای                                  10 عدد

 

-         وزن هر کوله بین 20 تا 22 کیلوگرم برآورد شد.

 

-         هماهنگی های لازم جهت وضعیت منطقه با آقای فرامرز پور (قرارگاه رینه ) صورت پذیرفت.

09124057009    09113257021

-         هماهنگی های لازم جهت وضعیت هواشناسی منطقه با آقای هاشمی نژاد صورت گرفت.

09198445905

-         راهنمایی های لازم جهت صعود نیز از آقای شهاب مرعشی گرفته شد.

09126990137

 

-         نفرات شرکت کننده :

حسین جوانی

پویا ابوطالبیان

-  فایل پی دی اف گزارش را می توانید از لینک زیر دانلود کنید

http://uplod.ir/iu0wchmwbcqr/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4_%D8%AE%D8%B7_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%A7%D8%B3_%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B1.pdf.htm


-         برای دریافت ترک جی پی اس مسیر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید.

http://www.irangpstracks.com

و یا از لینک زیر بصورت مستقیم دانلود کنید

http://uplod.ir/1lz9118ep2s3/%D8%AE%D8%B7_%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%A7%D8%B3_%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B1.gpx.htm

در صورت مشکل برای دانلود به آدرس زیر ایمیل بزنید








    با تشکر فراوان از :

استاد گرانقدر جناب هاشمی نژاد

آقای فرامرز پور قرارگاه رینه

آقای محمد اکبری

هیئت مدیره گروه کوهنوردی آرش اصفهان

و تمامی همنوردانی که دعای خیرشان بدرقه راهمان بود و بی شک بدون حمایت هایشان انجام این مهم میسر نبود.

 

غیر خدا در دو جهان هیچ نیست

هیچ مگو غیر، که آن هیچ نیست

این کمر هستی موهوم را

چون بگشایی، به میان هیچ نیست



عنوان تصویر
:گزارش برنامه پیمایش خط الراس دوبرار
بازدید
:589
ارسال توسط
:پویا ابوطالبیان








کلیه حقوق این سایت متعلق به هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان می باشد.

  © 2012-2015  All Rights Reserved.

Top